Nasledna polja so nepravilna: 

 

(?)
(?)
Poiščite

Novice


Novice

Oznaka DOT proti življenjska doba
+INFO
To je verjetno že za vse samoumevno, da je najprimernejša uporaba pnevmatik primernih za določen letni čas. Ne glede na znamko pnevmatike pa je pomembno tudi to, v kakem stanju so gume.

Oznaka DOT proti življenjska doba

To je verjetno že za vse samoumevno, da je najprimernejša uporaba pnevmatik primernih za določen letni čas. Ne glede na znamko pnevmatike pa je pomembno tudi to, v kakem stanju so gume.

 

Testi pnevmatik, ki jih vsako leto pripravi nemški avtoklub ADAC, so izvrstna pomoč pri izbiri med različnimi znamkami pnevmatik. Na podlagi teh pa se splača izbirati ne samo med znamkami, ki so na vrhu lestvice, temveč je primerno brskati tudi med že nagledanimi kategorijami. Če pa razmišljamo o rabljenih pnevmatikah, je poleg znamke zelo pomembno tudi stanje pnevmatik.

Le zelo malo jih je na jasnem s tem, da se avtoplašči starajo, zato je pri izbiranju pomembno tudi upoštevati datum proizvodnje. To lahko izvemo iz tako imenovane oznake DOT, kratica pa izvira iz poimenovanja U.S. Department of Transportation. Štirimestno DOT-oznako najdemo na pnevmatiki. Prvi dve številki označujeta teden proizvodnje, drugi dve pa leto proizvodnje. Torej če je na pnevmatiki na primer številka 1218, to pomeni, da so dano pnevmatiko proizvedli leta 2018 (18), in sicer v dvanajstem (12) tednu tega leta.

Strokovnjaki gumarske industrije so mnenja, da je življenjska doba avtomobilskih pnevmatik nekje 10 let, nekje 5 let pa ohranjajo tiste lastnosti, ki so prisotne že ob proizvodnji. To je možno zaradi tega, ker proizvajalci dodajajo gumam take aditive, ki te lastnosti omogočajo. S strokovnega stališča torej lahko govorimo o novo proizvedenih pnevmatikah do nekje 3 let po proizvodnji, nekje do 5 let starosti pa jih lahko še imenujemo nove. Splošno sprejeto pravilo je, da se lahko pnevmatike pod 6 let starosti lahko prodajajo kot polnovredni produkti, po preteku tega obdobja pa se upošteva, da je produkt že „DOT-produkt”, zato jih začnejo prodajati s popustom. Nad to starostjo se lahko tudi hitreje začne amortizacija pnevmatik. Pnevmatik, ki pa so starejše od desetih let, pa nikar ne dajajmo na vozilo, ne glede na stopnjo obrabe, ker lahko s tem tvegamo tudi prometno varnost.

Vse te številke pa veljajo seveda za tako imenovane „sterilne” razmere, saj jih dejansko uporabljamo, torej se obrabljajo, izpostavljene so raznim vplivom in dejavnikom. Nova letna pnevmatika je pri povprečni uporabi lahko ustrezna 5–6 let. Pri intenzivnejši rabi se ta številka niža. V nasprotni smeri ta sorazmerja ne veljajo več v taki meri: če uporabljamo pnevmatike v manjši meri od povprečne rabe, torej stoji vozilo v garaži, še vedno zgublja na kvaliteti.

Ob upoštevanju časa proizvodnje je smiselno upoštevati tudi globino profila. Minimalna priporočena globina profila oziroma žlebov pri letnih pnevmatikah je 1,6 milimetrov, strokovnjaki pa menijo, da je že globina 2 milimetrov zadosten vzrok za menjavo. Obrabljene gume namreč lahko celo podvojijo zavorno pot, kar pa ima odločilno vlogo pri preprečevanju nastajanja in stopnje resnosti nesreč.

Poglej, katere so najboljše letne pnevmatike
+INFO
Lepo vreme je resnično tu, a če še do sedaj niste storili, potem je res prišel čas, da zimske pnevmatike zamenjate za letne. A kaj lahko naredimo v primeru, ko jeseni skrbno pospravljene pnevmatike prinesemo iz skladišča in ugotovimo, da letos več niso najbolj primerne za uporabo?

Poglej, katere so najboljše letne pnevmatike

Lepo vreme je resnično tu, a če še do sedaj niste storili, potem je res prišel čas, da zimske pnevmatike zamenjate za letne. A kaj lahko naredimo v primeru, ko jeseni skrbno pospravljene pnevmatike prinesemo iz skladišča in ugotovimo, da letos več niso najbolj primerne za uporabo?

 

V času, ko prehajamo iz zimskih na letne pnevmatike, je tudi več novic o pomembnosti zamenjave gum, saj so lahko letne pnevmatike v zimskem času lahko življenjsko nevarne: zelo lahko obtičimo, večja je nevarnost zdrsa, zelo težko pa se z njimi tudi zaustavimo. Mogoče premalo poudarjajo pomembnost zamenjave gum v nasvetih za prometno varnost, ampak niti uporaba zimskih pnevmatik v poletnem času tudi ni smotrno. Nevarnosti obtičanja sicer ni, ampak se zavorna pot tudi v tem primeru poveča, pa tudi stabilnost vozila ne koristi ravno, da se zimske pnevmatike zaradi vročine lažje razmažejo. Seveda je zamenjava priporočljiva tudi iz ekonomskega vidika, saj zaradi prej omenjenih pojavov lahko v eni poletni sezoni uničimo zimske pnevmatike.

Seveda so taki, ki puščajo zimske pnevmatike, primerne za zamenjavo, že zaradi tega za poletno sezono na vozilih, ker za naslednjo zimsko sezono več ne bodo primerne. Zato jih „obrabijo” do konca, preden pridejo na svoj končni cilj. S to odločitvijo, zaradi znatnega povečanja zavorne poti, pa tvegamo ne samo lastno varnost, temveč tudi varnost drugih udeležencev v prometu, zato tega ne svetujemo. S takimi obrabljenimi pnevmatikami se lahko zavorna pot, tako na suhem kot vlažnem cestišču, poveča tudi za 5 metrov pri zaviranju s hitrosti 60 km/h, kar je lahko v danem primeru tudi usodno. Čisto nove pnevmatike lahko kupimo že od 15000 forintov oziroma 45 evrov (Torej za komplet štirih pnevmatik nam ne bo treba odšteti veliko več od 60000 forintov oziroma 180 evrov), zato je vsekakor smiselno pretehtati, ali je vredno sprejemati tveganje, ki izhaja iz uporabe starih pnevmatik.

Torej tako iz ekonomskih kot tudi prometnovarnostnih razlogov je tu primeren čas, da kupimo nove letne pnevmatike, postavlja pa se vprašanje, kakšne pnevmatike naj kupimo, kaj je najboljša odločitev. Veliko znanih avtoklubov, kot so nemški ADAC, avstrijski ÖAMTC ali švicarski TCS – pa tudi številni tuji in domači mediji – pripravijo ob menjavi letnih časov resne primerjalne članke o prodajanih pnevmatikah. Le-te se splača pregledati in označiti, katera pnevmatika katere znamke je glede na določene vidike dobila najboljšo oceno.

Ko bomo na podlagi teh izoblikovali neko sliko o tem, kateri tip pnevmatik bo naš zvesti spremljevalec v naslednjih letih, lahko izbor ožimo tako, da pregledamo, na katero vozilo, še posebej pa za kakšen način vožnje in uporabe iščemo avtomobilske pnevmatike. Vidiki testov pa niso enako pomembni za vse. Velike primerjave pnevmatik ocenjujejo gume glede na raven glasnosti, kako vpliva na porabo, kakšna je zavorna pot, kakšna je obrabljivost, značilnosti obnašanja v ovinkih. Ampak tu tudi velja načelo, koliko voznikov, toliko načinov rabe obstaja in tako se tudi spreminja upoštevanje teh dejstev pri izbiri.

Glede na to, ali uporabljamo svoje vozilo predvsem v mestih ali ravno nasprotno na avtocestah, se v splošnem vozimo z večjo ali manjšo hitrostjo oziroma kakšni obremenitvi izpostavljamo pnevmatike, pretehtajmo še enkrat rezultate testov pnevmatik, tako pa bomo našli za nas najustreznejše letne pnevmatike.

Ali so res letne pnevmatike priznanih znamk najboljše?
+INFO
Če je še kdo bil v dvomih, ali je res že čas primeren za zamenjavo pnevmatik, je vreme preteklih dni dalo odgovor. Sedaj je pomlad, pa ne samo v koledarskem in astronomskem smislu, ampak tudi glede na temperature. Pri zamenjavi letnih pnevmatik pa se poraja tudi vprašanje, katero znamko pnevmatik izbrati?

Ali so res letne pnevmatike priznanih znamk najboljše?

 

Če je še kdo bil v dvomih, ali je res že čas primeren za zamenjavo pnevmatik, je vreme preteklih dni dalo odgovor. Sedaj je pomlad, pa ne samo v koledarskem in astronomskem smislu, ampak tudi glede na temperature. Pri zamenjavi letnih pnevmatik pa se poraja tudi vprašanje, katero znamko pnevmatik izbrati?

 

Veliko voznikov zamenja zimske gume za lanske letne, le-te pa so pri večini voznikov že zastarele, obrabljene, tako morajo nabaviti nove.

Vsako leto namenimo največ pozornosti testom pnevmatik, ki jih izdajo nemški ADAC, avstrijski ÖAMTC in švicarski TCS avtoklubi. Glavni razlog za to je, da te avtomobilske interesne skupnosti testirajo predvsem tiste pnevmatike, ki so razširjene tudi po starejših cestah, tako pa zadevajo večjo skupino uporabnikov. Iz raziskav preteklih let se je izoblikoval trend, ki pravi, da so t. i. sekundarne znamke velikih proizvajalcev dosegajo ravno tako dobre ali celo boljše rezultate kot vodilne, t. i.  premium znamke. Na osnovi tega je smiselno torej izbirati med obema kategorijama letnih pnevmatik.

In tukaj bi radi obenem opozorili tudi na to, da se pri izbiri ne smemo samo ozirati na znamko pnevmatik. Pogost pojav je namreč, da produkt določene znamke v drugačnih oblikah doseže različne rezultate na testih. Obstaja primer, ko je enak produkt pri testu ADAC dosegel zadnje mesto, v primerjavi revije Auto Bild pa je dobila uvrstitev v prvo tretjino in dobro oceno. To deluje sicer absurdno, je pa vseeno normalen pojav. Rezultati testov se namreč nanašajo samo na testirano kategorijo, na testiranje različnih dimenzij, na širšo ali ožjo tekalno plast, različno višino bočne stene, ojačano bočno steno, na različne indekse obremenitve ali hitrostne meje, v teh primerih pa se pnevmatike lahko zelo različne.

Prav zaradi tega se je potrebno ozreti tudi preko imen znamk in moramo preveriti tudi to, za katera vozila, predvsem pa za kakšno uporabo bomo izbirali letne pnevmatike.

V primeru, ko voznik uporablja svoje vozilo večinoma v mestnih razmerah, je raven hrupa manj pomembna. V nasprotju s tem pa je vpliv na porabo goriva v tem primeru bolj pomemben, saj se poraba goriva v mestnem okolju že na splošno značilno poveča. Tako torej več ni vseeno, kako na porabo vplivajo letne gume. Razlika v porabi med različnimi pnevmatikami lahko doseže tudi do 0,6 litra na 100 kilometrov. Na kratkih relacijah je to manj občutno sicer, ampak če upoštevamo dejstvo, da s kompletom pnevmatik, ki jih kupimo za več let, povprečno prevozimo 60 tisoč kilometrov, bo ta znesek na koncu kar velik. Tistim voznikom, ki pa uporabljajo svoja vozila pri večjih obremenitvah in značilno večjih hitrostih, pa so pomembni drugačni vidiki.

Če od avtomobilske pnevmatike pričakujemo uravnotežen izkoristek in zmogljivost, pa bi radi največ dosegli tudi glede varnosti, udobja in doživetja vožnje, potem vsekakor izberimo pnevmatike premium znamke. Če iščemo primerno in varno rešitev tako za mestno vožnjo kot tudi za rabo na avtocestah, a po ugodnejši ceni, izberimo pnevmatike srednjega razreda. Če vozilo uporabljamo povečini na kratkih relacijah, v mestu, z manjšim izkoristkom, je pa za nas pomembna tudi dosegljiva cena pnevmatike, potem lahko izberemo tudi bolj ekonomsko možnost, pnevmatiko nižje kategorije.

Kdaj se splača kupiti letne pnevmatike?
+INFO
Veliko jih živi v veri, da se zimske pnevmatike splača kupiti na koncu zime, letne pa koncem poletja, saj so takrat najcenejše. V resničnosti pa se dokazuje ravno nasprotno.

Kdaj se splača kupiti letne pnevmatike?

 

Veliko jih živi v veri, da se zimske pnevmatike splača kupiti na koncu zime, letne pa koncem poletja, saj so takrat najcenejše. V resničnosti pa se dokazuje ravno nasprotno.

 

Tisti, ki so mnenja, da je najugodneje kupiti pnevmatike ob koncu danega letnega časa, izhajajo predvsem iz utečenih akcij, uveljavljenih v prodaji oblačil, saj je tam značilno veliko znižanje sezonskih produktov ob koncu sezone. S tem pa potrošniki večinoma ne računajo, da prodajalci pnevmatik ne delajo tako velikih zalog kot prodajalci oblačil, tako je tudi njihov način delovanja različen od teh.

To lahko dokazujemo s hitrim izračunom. Obstaja kar veliko različnih dimenzij pnevmatik, od teh pa avtomobilisti uporabljajo okoli 30 različnih. Če ima prodajalec iz vsake priljubljene dimenzije samo tri različne znamke na zalogi (v nižji, srednji in visoki cenovni kategoriji), iz vsake ima zimsko in letno varianto, vsaj dva kompleta, pomeni to 1440 kosov pnevmatik. Če to pomnožimo s povprečno ceno pnevmatike, bo strošek nabave take zaloge blizu vrednosti družinske hiše. Pa tudi po taki točni pripravi se lahko zgodi, da bodo pri prodajalcu iskali tako pnevmatiko, ki je nima na zalogi. Izhahajoč iz tega večina prodajalcev ne dela tako velike zaloge ter dela raje z zalogo, ki se hitro obrača in zato akcije niso primerljive s posezonskimi znižanji v trgovinah z oblačili.

Ker tovarne zaradi priprav na naslednjo sezono v zimski sezoni proizvajajo letne pnevmatike, poleti pa zimske pnevmatike, so dane tudi količine, ki jih lahko tržišče prevzame. Te količine se večinoma tudi prodajo, saj se število proizvedenih gum določa na podlagi povpraševanja preteklih let. Ob koncu sezone dobesedno ostane le ostanek, torej ne prodajo le tistih kosov, ki zares niso uspešni na tržišču. Seveda se med temi tudi lahko najde nekaj skritih, neodkritih uspešnic, a to je le malokrat značilno.

V primeru zelo malih prodajalcev se zgodi to, da ostane v zalogi nekaj zares dobrih pnevmatik, ampak te prodajalci tudi znižajo najkasneje v drugi polovici sezone, pa takrat je tudi na voljo mogoče le kak komplet ali dva, le zelo redko takih dimenzij, ki jih ravno potrebujemo. Tako ni dobro čakati na take akcije.

Ne glede pa imamo vseeno eno dobro novico za tiste, ki lovijo akcije: so obdobja, ko je dobro iskati ugodne cene. To pa so obdobja prednaročil. Torej mesec ali dva pred sezonskim navalom, ko še ni prevelike gneče v prodajalnah, proizvajalci in veletrgovci pa so že poslali prve pošiljke v prodajalne. Pri letnih pnevmatikah je to obdobje v januarju in februarju, pri zimskih gumah pa je to avgusta in septembra. V teh obdobjih lahko prodajalci pnevmatike dobijo po nižjih cenah, kot so značilne za sezono, in sicer po tako imenovanih ekstra kondicijskih listah, tako pa tudi končni uporabnik lahko pnevmatike kupi po najugodnejših cenah.

 

Kdaj zamenjati zimske pnevmatike za letne?
+INFO
V avtomobilskih krogih se spomladi vsakega leta postavlja pomembno vprašanje: kdaj zamenjati zimske pnevmatike za letne? Marsikdo se ozira le na to, da je temperatura nad ničlo, smiselno pa je opazovati tudi povprečno temperaturo. Uporaba zimskih pnevmatik dalj časa pa ni smiselna ne iz varnostnih ne iz finančnih razlogov.

Kdaj zamenjati zimske pnevmatike za letne?

V avtomobilskih krogih se spomladi vsakega leta postavlja pomembno vprašanje: kdaj zamenjati zimske pnevmatike za letne? Marsikdo se ozira le na to, da je temperatura nad ničlo, smiselno pa je opazovati tudi povprečno temperaturo. Uporaba zimskih pnevmatik dalj časa pa ni smiselna ne iz varnostnih ne iz finančnih razlogov.

V Sloveniji je obdobje rabe zimskih pnevmatik urejena z zakonom, v nekaterih sosednjih državah pa temu ni tako, le priporočajo, da se zimske pnevmatike naj menjajo za letne takrat, ko povprečne temperature dosežejo + 7 stopinj Celzija. V kolikor se oziramo na vreme pri menjavi zimskih in letnih gum, potem ni zadostno le to, da kažejo termometri podnevi stopinje v plusu. Povprečje nočnih in dnevnih temperatur mora doseči + 7 stopinj Celzija. V kolikor imamo torej temperature podnevi 10 stopinj, ponoči pa če okoli 0 stopinj, je lahko izračunati, da povprečje temperatur ne presega sedmih stopinj. V takem obdobju lahko še mirno pustimo zimske pnevmatike.

V kolikor bi radi izbrali popoln termin, strokovnjaki priporočajo menjavo okoli velike noči. Takrat je že manj značilno, da bi se ponoči pojavile zmrzali ali da bi bila vetrobranska stekla bila še zamrznjena.

V tem obdobju je priporočljivo rezervirati termin pri vulkanizerju, kjer po eni strani opravijo menjavo zimskih pnevmatik z letnimi, po drugi strani pa le-te pregledajo, ali so še primerne za uporabo v prihajajoči sezoni ali jih je potrebno že zamenjati in kupiti nove. Po zakonskih določilih morajo imeti letne gume najmanj 1,6 mm profila, pod to mero jih je potrebno menjati, strokovnjaki pa menijo, da je nakup novih pnevmatik smiseln že takrat, ko se doseže meja 3 mm (pri zimskih pnevmatikah  pod 4 mm). V kolikor pa pnevmatike dosežejo starost 6–8 let, pa jih je ne glede na stanje potrebno zamenjati.

Ker se večina voznikov za zamenjavo zimskih in letnih pnevmatik odloča glede na zakonsko določen datum, se okoli 15. marca začnejo velike gneče pri vulkanizerjih. Izkušnje preteklih let kaže na to, da je največja gneča prav v obdobju po 15. marcu. V kolikor bi se radi izognili gneče in čakanja v vrstah, je smiselno že predhodno rezervirati termin ali pa izbrati drugo obdobje, kot smo ga navajeni. Pri zgodnji menjavi pnevmatik se marsikdo tudi spomni na snežno vreme okoli 15. marca, je pa v tem obdobju tudi manj značilno, da bi temperature dosegle v povprečju 7 stopinj Celzija, zato kot ustrezen termin za menjavo gum svetujemo 20. april.

V marsikom se poraja tudi vprašanje, kako pomembno je zamenjati zimske gume za letne. Odgovor je enostaven: vožnja s pnevmatikami, ki ne ustrezajo letnemu času, je lahko nevarno. Material zimskih pnevmatik ima namreč tako sestavo, ki pnevmatiki zagotavljajo mehkobo tudi pri temperaturah pod ničlo, zaradi tega pa se bolje oprijemajo cestišča. Pri teh pnevmatikah pa se v poletnem času poveča zavorna pot, vozilo pa lažje postane neobvladljivo. Zimske pnevmatike se v poletnem času hitreje obrabljajo, zaradi varčevanja pa se bodo do zime ravno uničile, pa lahko znova kupimo nove pnevmatike. Zaradi večje oprijemljivosti pa bo tudi poraba goriva večja.

Letne gume so izdelane iz tršega materiala kot zimske pnevmatike, njihova narebranost je večja in bolj zaprta. Zaradi teh lastnosti zagotavljajo boljše oprijemanje tudi pri večjih temperaturah.

Upoštevajoč vse dejavnike, je menjava zimskih pnevmatik dobra odločitev, saj tako lahko največ storimo za svojo varnost in varnost naše družine, dolgoročno gledano pa je ta rešitev ustreznejša tudi za našo denarnico.

Ali je čas, da zamenjate pnevmatike?
+INFO
Pogosto je težko vedeti, kdaj je čas, da zamenjate pnevmatike na vozilu. Ali jih morate zamenjati, ko prevozite določeno število kilometrov? Kako lahko brez pomoči strokovnjaka ocenite, da je čas, da jih zamenjate? Tu je nekaj preprostih nasvetov.

1/ znaki obrabe:
Vse pnevmatike kažejo znake obrabe. Le poglejte tiste izboklinice v dezenu pnevmatike (najlažje jih vidite na srednjem pasu na površini pnevmatike). Ko se pnevmatika obrabi, se stanjša debelina gume na pnevmatiki. Če je pnevmatika obrabljena do višine indikatorja oziroma je ostanek profila le še tolikšen, kot je debelina te izboklinice (v Franciji je ta debelina 1,6 mm), pnevmatike ne smete več uporabljati. Če mehanik ali pristojne službe (policijska kontrola ipd.) ugotovijo, da je pnevmatika obrabljena, vas na to opozorijo in jo morate zamenjati.
Pametno je, da redno preverjate obrabljenost pnevmatik, da se prepričate, da pnevmatika ni preveč obrabljena in zato deformirana (najpogosteje na tekalni površini pnevmatike, tj. na pasu, ki je v stiku s cesto). Razlogov je več: kolesa morda niso ustrezno centrirana in balansirana, tlak v pnevmatikah med vožnjo je prenizek ali previsok, morda ste naleteli na kakšno oviro in tako poškodovali pnevmatiko itd.

2/ Zamenjava pnevmatike, preden doseže dovoljeno stopnjo obrabe:

Morda boste ugotovili, da vaše pnevmatike niso več dovolj zmogljive, čeprav še ne bodo dosegle zakonsko dovoljene stopnje obrabe; tako boste morda med vožnjo ugotovili, da se vozilo slabo oprime mokrega cestišča, da je zavorna pot daljša itd. Vsi ti znaki kažejo na obrabo pnevmatik. Če ocenite, da pnevmatike niso več dovolj zmogljive in ne ustrezajo vašemu načinu vožnje, jih le zamenjajte.

3/ Obraba pa ni edini razlog za zamenjavo pnevmatike:
Seveda se boste za zamenjavo pnevmatike odločili, ko se bo ta obrabila, vendar to ni edini razlog, da zamenjate pnevmatike:

·     zamenjati morate tudi počeno pnevmatiko, ki je ni več mogoče popraviti;

·     zamenjate lahko tudi pnevmatiko, ki je videti stara;

·     zamenjati morate pnevmatike, ki so tako ali drugače deformirane, poškodovane ali obrabljene;

·     zamenjati jo boste morali tudi, če ni v skladu z originalno homologacijo vozila (predpisana dovoljena obremenitev ali hitrost).

Spolzko vozišče: primerna vožnja
+INFO
Pozimi se lahko vozne razmere hitro poslabšajo. Ceste so lahko kar naenkrat mokre, mrzle, zasnežene ali celo zaledenele. Pri temperaturi pod 7 °C se oprijem pnevmatik bistveno spremeni, zato morate obvezno prilagoditi način vožnje. Poleg tega morate namestiti tudi pnevmatike iz ustreznih materialov. Pa poglejmo, kakšna je primerna vožnja v zimskih razmerah.

Mokro cestišče je dvakrat bolj spolzko kot suha cesta, zasnežena cesta kar štirikrat bolj in zaledenela cesta kar osemkrat bolj. Seveda morate različnim vremenskim razmeram prilagoditi tudi način vožnje.

Najpomembneje je, da vozite bistveno počasneje in da ohranite zmerno hitrost, da lahko nadzirate vozilo. Na zasneženi cesti je oprijem štirikrat manjši. To pomeni, da na cesti, kjer velja v običajnih razmerah omejitev hitrosti 90 km/h, ne smete voziti več kot 20 km/h.

 

Voziti morate previdno in brez nenadnih manevrov. Vozite v nižjih prestavah. Ne zavijajte naglo, ne pritiskajte preveč zavore in ne pospešujte preveč naglo. Če vozilo zdrsne, ne zavirajte, temveč dajte v prosti tek, da se bodo vsa štiri kolesa vrtela z isto hitrostjo, in usmerite vozilo vzdolž osi ceste (glejte daleč naprej).

 

Pozimi bodite še posebej pozorni na pnevmatike. Dobro „obujte“ svoje vozilo v zimske pnevmatike. Ko se temperatura spusti pod 7 C, se guma strdi in se manj oprime vozišča. Zimska pnevmatika je izdelana iz mehkejše gume in ima globlji profil, zato se bolje oprime mrzlih tal in lahko tudi pri nižjih temperaturah bolje zavirate.

 

Vozite preudarno in ohranite ustrezno varnostno razdaljo. Bodite posebej previdni na nevarnih prehodih, kjer je večja možnost poledice. Dajte prednost vozilom za pluženje in zasoljevanje cest ter vozite po njihovih sledeh. Večkrat se ustavite in počivajte; če so vremenske razmere preslabe, pa je seveda najbolje, da ostanete doma na toplem.

Runflat
+INFO
"Runflat" pomeni vožnjo s počeno gumo. Ta tehnologija je bila sprva rezervirana za blindirana vozila, nato pa je prešla v splošno rabo; omogoča, da se še 80 km vozite s počeno gumo (pri hitrosti do 80 km/h). Predstavljamo privlačen koncept, ki je sprožil tudi nekaj pomislekov.

Runflat

 

"Runflat" pomeni vožnjo s počeno gumo. Ta tehnologija je bila sprva rezervirana za blindirana vozila, nato pa je prešla v splošno rabo; omogoča, da se še 80 km vozite s počeno gumo (pri hitrosti do 80 km/h). Predstavljamo privlačen koncept, ki je sprožil tudi nekaj pomislekov.

 

Rešitev za potrošnika

Tehnologijo Runflat so začeli v vozila vgrajevati zato, ker je prinašala precejšnje konkretne prednosti za uporabnike.

Sistem omogoča, da se mirno vozite tudi s počeno gumo – četudi je prazna, se lahko z njo peljete še 80 km. To pride še kako prav, če vam guma poči ponoči ali v dežju.

Prav tako voznikom vozil, ki so opremljena s to tehnologijo, ni treba s sabo prevažati rezervnega kolesa – več prostora v prtljažniku torej!

 

V tem video posnetku so na preprost način predstavljene prednosti sistema:

http://www.youtube.com/watch?v=KdrfV_eP2A4

 

 

Tehnologija

Pnevmatika s sistemom Runflat je pravzaprav opremljena z dvema ločenima tehnološkima rešitvama:

 

notranjost pnevmatike je ojačana, da podpre tekalno površino pnevmatike ob zmanjšanju tlaka (Continental je razvil Conti Supporting Ring, Michelin pa Pax System);

poleg tega so ojačane tudi bočne stene pnevmatike, da se kolo ob zmanjšanju tlaka ne bi zvilo in deformiralo.

 

Posebna oprema:

Ne pozabite, da mora biti vozilo posebej prilagojeno za uporabo pnevmatik s sistemom Runflat (npr. posebna kolesa in amortizerji). Seveda je mogoče te pnevmatike namestiti le na vozila, ki so že izdelana tako, da so primerna za uporabo pnevmatik s sistemom Runflat, medtem ko jih na običajna vozila ne morete namestiti.

 

 

Prihodnost tehnologije Runflat

Koncept je v teoriji nedvomno privlačen, je pa res, da pnevmatike s sistemom Runflat niso tako zmogljive kot klasične pnevmatike. Ravno zato se danes sistem v praksi vse bolj opušča – tudi BMW, ki je bil pionir na tem področju, se zaveda njegovih pomanjkljivosti. 

 

 

 

Kako zamenjati pnevmatiko?
+INFO
Zamenjava pnevmatike se lahko nekomu, ki tega ni še nikoli počel, zdi zelo zapletena.

Kako zamenjati pnevmatiko?

 

Zamenjava pnevmatike se lahko nekomu, ki tega ni še nikoli počel, zdi zelo zapletena.  Če vas je groza ob misli, da se boste nekoč znašli ob robu ceste, popolnoma sami, in boste morali zamenjati pnevmatiko, preberite tele nasvete:

1/ Vedno bodite dobro opremljeni:

Če imate pri sebi pravo orodje, boste zlahka zamenjali pnevmatiko. V vozilu zato vedno imejte:

-          dvigalko za preprosto dvigovanje vozila,

-          ključ za odvijanje matic (najbolje je uporabiti križni ključ, saj je navor dvakrat večji),

-          rezervno gumo (vnaprej se prepričajte, ali je vaše vozilo opremljeno z rezervno pnevmatiko)

2/ Pravilno reagirajte:

-          ohranite mirno kri: upočasnite in se ustavite ob robu vozišča (pri vožnji s prazno pnevmatiko lahko namreč poškodujete vozilo);

-          prižgite signalne luči;

-          postavite varnostni trikotnik in oblecite varnostni jopič;

-          ne menjavajte leve pnevmatike ob robu ceste ...

2/ Zamenjajte pnevmatiko:

-          zategnite ročno zavoro in prestavite v hitrost, da se kolo ne bo vrtelo;

-          odstranite okrasno platišče (razen če imate lita platišča);

-          postavite dvigalko pod oznako na podvozju vozila (za sprednjim ali pred zadnjim kolesom);

-          dvignite vozilo tako, da bo pnevmatika 5 cm nad tlemi (za nameščanje rezervnega kolesa boste namreč potrebovali več prostora kot za odstranjevanje počene gume);

-          odvijte vijake (v nasprotni smeri urnega kazalca);

-          odstranite kolo;

-          namestite rezervno kolo;

-          ponovno namestite vijake in jih privijte (najprej privijte en vijak, nato tistega, ki leži diagonalno od njega, zatem tistega, ki leži najbližje temu in nazadnje še četrtega);

-          spustite vozilo na tla in ne pozabite pospraviti dvigalke;

-          ko je avto na tleh, še enkrat zategnite vijake

Morda se lahko po menjavi pnevmatike zapeljete k mehaniku, da preveri, ali ste dobro privili kolo in ali je tlak v rezervnem kolesu ustrezen.

Pnevmatike velikih proizvajalcev: kaj imajo, česar druge nimajo?
+INFO
Na tržišču je šest vodilnih proizvajalcev pnevmatik: o Bridgestone o Continental o Dunlop o Goodyear o Michelin o Pirelli

1°) Kaj je "velik proizvajalec"?

Na tržišču je šest vodilnih proizvajalcev pnevmatik:

o  Bridgestone

o  Continental

o  Dunlop

o  Goodyear

o  Michelin

o  Pirelli

Ta imena so zaznamovala zgodovino avtomobilske industrije. Večina teh proizvajalcev deluje od konca 19. stoletja – iz velikih industrijskih držav (Združeno kraljestvo, Nemčija, Francija, Združene države) so svoje izdelke ponesli v svet. Razvili so večino inovativnih tehnoloških rešitev, ki odlikujejo sodobno pnevmatiko.

2°) Kaj lahko pričakujete od velikega proizvajalca?

Največji izziv za proizvajalca pnevmatik je izboljšati eno zmogljivost pnevmatike, ne da bi pri tem ogrozil druge lastnosti izdelka: npr. oprijem na račun vzdržljivosti ali upor med vožnjo na račun zavorne poti. Le veliki proizvajalci so uspeli razviti pnevmatike, ki so hkrati izjemno zmogljive, varne, udobne in okolju prijazne.

Da bi dosegli to izjemno ravnovesje, ti proizvajalci veliko vlagajo v raziskave in razvoj novih izdelkov.

3°) Cena in kakovost

Ta kakovost seveda ni poceni. Pnevmatike velikih proizvajalcev v povprečju stanejo 20 do 30 % več od drugih. Toda to ne pomeni, da so dražje: razliko v ceni bo namreč odtehtala daljša življenjska doba.

Poleg tega uporabniki pogosto raje plačajo več, da bi bili med vožnjo deležni varnosti in udobja, ki jih te pnevmatike zagotavljajo.


1