Nasledna polja so nepravilna: 

 

(?)
(?)
Poiščite

Novice


Novice

Ali je čas, da zamenjate pnevmatike?
+INFO
Pogosto je težko vedeti, kdaj je čas, da zamenjate pnevmatike na vozilu. Ali jih morate zamenjati, ko prevozite določeno število kilometrov? Kako lahko brez pomoči strokovnjaka ocenite, da je čas, da jih zamenjate? Tu je nekaj preprostih nasvetov.

1/ znaki obrabe:
Vse pnevmatike kažejo znake obrabe. Le poglejte tiste izboklinice v dezenu pnevmatike (najlažje jih vidite na srednjem pasu na površini pnevmatike). Ko se pnevmatika obrabi, se stanjša debelina gume na pnevmatiki. Če je pnevmatika obrabljena do višine indikatorja oziroma je ostanek profila le še tolikšen, kot je debelina te izboklinice (v Franciji je ta debelina 1,6 mm), pnevmatike ne smete več uporabljati. Če mehanik ali pristojne službe (policijska kontrola ipd.) ugotovijo, da je pnevmatika obrabljena, vas na to opozorijo in jo morate zamenjati.
Pametno je, da redno preverjate obrabljenost pnevmatik, da se prepričate, da pnevmatika ni preveč obrabljena in zato deformirana (najpogosteje na tekalni površini pnevmatike, tj. na pasu, ki je v stiku s cesto). Razlogov je več: kolesa morda niso ustrezno centrirana in balansirana, tlak v pnevmatikah med vožnjo je prenizek ali previsok, morda ste naleteli na kakšno oviro in tako poškodovali pnevmatiko itd.

2/ Zamenjava pnevmatike, preden doseže dovoljeno stopnjo obrabe:

Morda boste ugotovili, da vaše pnevmatike niso več dovolj zmogljive, čeprav še ne bodo dosegle zakonsko dovoljene stopnje obrabe; tako boste morda med vožnjo ugotovili, da se vozilo slabo oprime mokrega cestišča, da je zavorna pot daljša itd. Vsi ti znaki kažejo na obrabo pnevmatik. Če ocenite, da pnevmatike niso več dovolj zmogljive in ne ustrezajo vašemu načinu vožnje, jih le zamenjajte.

3/ Obraba pa ni edini razlog za zamenjavo pnevmatike:
Seveda se boste za zamenjavo pnevmatike odločili, ko se bo ta obrabila, vendar to ni edini razlog, da zamenjate pnevmatike:

·     zamenjati morate tudi počeno pnevmatiko, ki je ni več mogoče popraviti;

·     zamenjate lahko tudi pnevmatiko, ki je videti stara;

·     zamenjati morate pnevmatike, ki so tako ali drugače deformirane, poškodovane ali obrabljene;

·     zamenjati jo boste morali tudi, če ni v skladu z originalno homologacijo vozila (predpisana dovoljena obremenitev ali hitrost).

Spolzko vozišče: primerna vožnja
+INFO
Pozimi se lahko vozne razmere hitro poslabšajo. Ceste so lahko kar naenkrat mokre, mrzle, zasnežene ali celo zaledenele. Pri temperaturi pod 7 °C se oprijem pnevmatik bistveno spremeni, zato morate obvezno prilagoditi način vožnje. Poleg tega morate namestiti tudi pnevmatike iz ustreznih materialov. Pa poglejmo, kakšna je primerna vožnja v zimskih razmerah.

Mokro cestišče je dvakrat bolj spolzko kot suha cesta, zasnežena cesta kar štirikrat bolj in zaledenela cesta kar osemkrat bolj. Seveda morate različnim vremenskim razmeram prilagoditi tudi način vožnje.

Najpomembneje je, da vozite bistveno počasneje in da ohranite zmerno hitrost, da lahko nadzirate vozilo. Na zasneženi cesti je oprijem štirikrat manjši. To pomeni, da na cesti, kjer velja v običajnih razmerah omejitev hitrosti 90 km/h, ne smete voziti več kot 20 km/h.

 

Voziti morate previdno in brez nenadnih manevrov. Vozite v nižjih prestavah. Ne zavijajte naglo, ne pritiskajte preveč zavore in ne pospešujte preveč naglo. Če vozilo zdrsne, ne zavirajte, temveč dajte v prosti tek, da se bodo vsa štiri kolesa vrtela z isto hitrostjo, in usmerite vozilo vzdolž osi ceste (glejte daleč naprej).

 

Pozimi bodite še posebej pozorni na pnevmatike. Dobro „obujte“ svoje vozilo v zimske pnevmatike. Ko se temperatura spusti pod 7 C, se guma strdi in se manj oprime vozišča. Zimska pnevmatika je izdelana iz mehkejše gume in ima globlji profil, zato se bolje oprime mrzlih tal in lahko tudi pri nižjih temperaturah bolje zavirate.

 

Vozite preudarno in ohranite ustrezno varnostno razdaljo. Bodite posebej previdni na nevarnih prehodih, kjer je večja možnost poledice. Dajte prednost vozilom za pluženje in zasoljevanje cest ter vozite po njihovih sledeh. Večkrat se ustavite in počivajte; če so vremenske razmere preslabe, pa je seveda najbolje, da ostanete doma na toplem.

Runflat
+INFO
"Runflat" pomeni vožnjo s počeno gumo. Ta tehnologija je bila sprva rezervirana za blindirana vozila, nato pa je prešla v splošno rabo; omogoča, da se še 80 km vozite s počeno gumo (pri hitrosti do 80 km/h). Predstavljamo privlačen koncept, ki je sprožil tudi nekaj pomislekov.

Runflat

 

"Runflat" pomeni vožnjo s počeno gumo. Ta tehnologija je bila sprva rezervirana za blindirana vozila, nato pa je prešla v splošno rabo; omogoča, da se še 80 km vozite s počeno gumo (pri hitrosti do 80 km/h). Predstavljamo privlačen koncept, ki je sprožil tudi nekaj pomislekov.

 

Rešitev za potrošnika

Tehnologijo Runflat so začeli v vozila vgrajevati zato, ker je prinašala precejšnje konkretne prednosti za uporabnike.

Sistem omogoča, da se mirno vozite tudi s počeno gumo – četudi je prazna, se lahko z njo peljete še 80 km. To pride še kako prav, če vam guma poči ponoči ali v dežju.

Prav tako voznikom vozil, ki so opremljena s to tehnologijo, ni treba s sabo prevažati rezervnega kolesa – več prostora v prtljažniku torej!

 

V tem video posnetku so na preprost način predstavljene prednosti sistema:

http://www.youtube.com/watch?v=KdrfV_eP2A4

 

 

Tehnologija

Pnevmatika s sistemom Runflat je pravzaprav opremljena z dvema ločenima tehnološkima rešitvama:

 

notranjost pnevmatike je ojačana, da podpre tekalno površino pnevmatike ob zmanjšanju tlaka (Continental je razvil Conti Supporting Ring, Michelin pa Pax System);

poleg tega so ojačane tudi bočne stene pnevmatike, da se kolo ob zmanjšanju tlaka ne bi zvilo in deformiralo.

 

Posebna oprema:

Ne pozabite, da mora biti vozilo posebej prilagojeno za uporabo pnevmatik s sistemom Runflat (npr. posebna kolesa in amortizerji). Seveda je mogoče te pnevmatike namestiti le na vozila, ki so že izdelana tako, da so primerna za uporabo pnevmatik s sistemom Runflat, medtem ko jih na običajna vozila ne morete namestiti.

 

 

Prihodnost tehnologije Runflat

Koncept je v teoriji nedvomno privlačen, je pa res, da pnevmatike s sistemom Runflat niso tako zmogljive kot klasične pnevmatike. Ravno zato se danes sistem v praksi vse bolj opušča – tudi BMW, ki je bil pionir na tem področju, se zaveda njegovih pomanjkljivosti. 

 

 

 

Kako zamenjati pnevmatiko?
+INFO
Zamenjava pnevmatike se lahko nekomu, ki tega ni še nikoli počel, zdi zelo zapletena.

Kako zamenjati pnevmatiko?

 

Zamenjava pnevmatike se lahko nekomu, ki tega ni še nikoli počel, zdi zelo zapletena.  Če vas je groza ob misli, da se boste nekoč znašli ob robu ceste, popolnoma sami, in boste morali zamenjati pnevmatiko, preberite tele nasvete:

1/ Vedno bodite dobro opremljeni:

Če imate pri sebi pravo orodje, boste zlahka zamenjali pnevmatiko. V vozilu zato vedno imejte:

-          dvigalko za preprosto dvigovanje vozila,

-          ključ za odvijanje matic (najbolje je uporabiti križni ključ, saj je navor dvakrat večji),

-          rezervno gumo (vnaprej se prepričajte, ali je vaše vozilo opremljeno z rezervno pnevmatiko)

2/ Pravilno reagirajte:

-          ohranite mirno kri: upočasnite in se ustavite ob robu vozišča (pri vožnji s prazno pnevmatiko lahko namreč poškodujete vozilo);

-          prižgite signalne luči;

-          postavite varnostni trikotnik in oblecite varnostni jopič;

-          ne menjavajte leve pnevmatike ob robu ceste ...

2/ Zamenjajte pnevmatiko:

-          zategnite ročno zavoro in prestavite v hitrost, da se kolo ne bo vrtelo;

-          odstranite okrasno platišče (razen če imate lita platišča);

-          postavite dvigalko pod oznako na podvozju vozila (za sprednjim ali pred zadnjim kolesom);

-          dvignite vozilo tako, da bo pnevmatika 5 cm nad tlemi (za nameščanje rezervnega kolesa boste namreč potrebovali več prostora kot za odstranjevanje počene gume);

-          odvijte vijake (v nasprotni smeri urnega kazalca);

-          odstranite kolo;

-          namestite rezervno kolo;

-          ponovno namestite vijake in jih privijte (najprej privijte en vijak, nato tistega, ki leži diagonalno od njega, zatem tistega, ki leži najbližje temu in nazadnje še četrtega);

-          spustite vozilo na tla in ne pozabite pospraviti dvigalke;

-          ko je avto na tleh, še enkrat zategnite vijake

Morda se lahko po menjavi pnevmatike zapeljete k mehaniku, da preveri, ali ste dobro privili kolo in ali je tlak v rezervnem kolesu ustrezen.

Pnevmatike velikih proizvajalcev: kaj imajo, česar druge nimajo?
+INFO
Na tržišču je šest vodilnih proizvajalcev pnevmatik: o Bridgestone o Continental o Dunlop o Goodyear o Michelin o Pirelli

1°) Kaj je "velik proizvajalec"?

Na tržišču je šest vodilnih proizvajalcev pnevmatik:

o  Bridgestone

o  Continental

o  Dunlop

o  Goodyear

o  Michelin

o  Pirelli

Ta imena so zaznamovala zgodovino avtomobilske industrije. Večina teh proizvajalcev deluje od konca 19. stoletja – iz velikih industrijskih držav (Združeno kraljestvo, Nemčija, Francija, Združene države) so svoje izdelke ponesli v svet. Razvili so večino inovativnih tehnoloških rešitev, ki odlikujejo sodobno pnevmatiko.

2°) Kaj lahko pričakujete od velikega proizvajalca?

Največji izziv za proizvajalca pnevmatik je izboljšati eno zmogljivost pnevmatike, ne da bi pri tem ogrozil druge lastnosti izdelka: npr. oprijem na račun vzdržljivosti ali upor med vožnjo na račun zavorne poti. Le veliki proizvajalci so uspeli razviti pnevmatike, ki so hkrati izjemno zmogljive, varne, udobne in okolju prijazne.

Da bi dosegli to izjemno ravnovesje, ti proizvajalci veliko vlagajo v raziskave in razvoj novih izdelkov.

3°) Cena in kakovost

Ta kakovost seveda ni poceni. Pnevmatike velikih proizvajalcev v povprečju stanejo 20 do 30 % več od drugih. Toda to ne pomeni, da so dražje: razliko v ceni bo namreč odtehtala daljša življenjska doba.

Poleg tega uporabniki pogosto raje plačajo več, da bi bili med vožnjo deležni varnosti in udobja, ki jih te pnevmatike zagotavljajo.

Pnevmatike in videz
+INFO
Pnevmatike so nepogrešljiv modni dodatek, če želite polepšati svoje vozilo. Vozniki pogosto zamenjajo pnevmatike, da bi bil njihov avtomobil videti bolj športen ali zmogljiv.

Pnevmatike so nepogrešljiv modni dodatek, če želite polepšati svoje vozilo. Vozniki pogosto zamenjajo pnevmatike, da bi bil njihov avtomobil videti bolj športen ali zmogljiv.

Popgom.fr predstavlja nekaj nasvetov, kako izboljšate videz pnevmatik:

 

-          Povečajte premer koles:

če želite namestiti večje pnevmatike, morate najprej namestiti večja in širša kolesa. Il vous faudra également contrôler le déport de votre roue (c''est-à-dire la distance en millimètres qui dépare l’axe de la jante à la platine de fixation de l’essieu) acceptera vos nouvelles enveloppes. Enfin, il faut contrôler, afin de respecter la législation en vigueur, que vos pneumatiques ne dépasseront pas des débattements de votre véhicule et qu’ils ne provoquent aucun problème de niveau mécanique.

Pozor: ko namestite pnevmatike drugačnega premera, dejansko spremenite lastnosti vozila, kot jih je zasnoval proizvajalec, pa četudi upoštevate vse predpisane dimenzije in ne presežete dimenzij, ki jih priporočajo proizvajalci pnevmatik. Zato je priporočljivo, da vozilo zapeljete še na tehnični pregled, da preverite, ali so res vse dimenzije znotraj predpisanih omejitev. Tako se boste izognili težavam z zavarovalnico, zlasti v primeru hujših prometnih nesreč.

 

-          Oznake dovoljene obremenitve in hitrosti: te predpisane vrednosti morate upoštevati!

Pri zamenjavi pnevmatik morate obvezno upoštevati označeno dovoljeno obremenitev in hitrost, ki ju je predpisal proizvajalec vašega vozila. To pomeni, da boste morali namestiti pnevmatike, ki imajo iste ali višje oznake kot prvotno nameščene oznake.

Dovoljena obremenitev in hitrost sta navedeni na robu pnevmatike. Dovoljeno obremenitev opredeljuje številka, ki pomeni težo, ki jo lahko nosi pnevmatika. Dovoljena hitrost je določena s črko, ki določa hitrost, pri kateri lahko še uporabljate pnevmatiko.

Če presežete predpisano dovoljeno obremenitev, se lahko zvijejo in celo zlomijo platišča, ker pnevmatike same ne zmorejo nositi teže vozila.

Če presežete dovoljeno hitrost, pa vam lahko poči guma, ker pnevmatike niso dovolj robustne, da bi vzdržale hitrost, ki je višja od dovoljene. Pri previsoki hitrosti se lahko namreč pnevmatike preveč segrejejo in na koncu počijo.

 

Novi konstruktorji in proizvajalci
+INFO
Na bočni steni pnevmatike najdete veliko informacij, ki so nekakšen osebni dokument pnevmatike. Tam je kombinacija številk in črk (195/55 R 15 85H), ki označujejo širino, profil, indeks hitrosti in nosilnosti pnevmatike. Zaradi specifičnih prijemov proizvajalcev avtomobilov so morali tudi proizvajalci pnevmatik razviti posebne vrste pnevmatik za posebne modele ali znamke avtomobilov (npr. * za BMW, AU za Audi, K1 za Ferrari itd.).

Novi konstruktorji in proizvajalci

 

Na bočni steni pnevmatike najdete veliko informacij, ki so nekakšen osebni dokument pnevmatike. Tam je kombinacija številk in črk (195/55 R 15 85H), ki označujejo širino, profil, indeks hitrosti in nosilnosti pnevmatike. Zaradi specifičnih prijemov proizvajalcev avtomobilov so morali tudi proizvajalci pnevmatik razviti posebne vrste pnevmatik za posebne modele ali znamke avtomobilov (npr. * za BMW, AU za Audi, K1 za Ferrari itd.).

 

Te znamke „konstruktorjev“ dopolnjujejo klasične linije pnevmatik. Uporaba teh modelov je obvezna, saj ustrezajo posebnim potrebam glede na zmogljivosti posameznih modelov avtomobilov. Proizvajalci zato priporočajo ali zahtevajo namestitev dveh ali štirih takih pnevmatik (odvisno od znamke).

Na bočni steni pnevmatike lahko najdete tudi dodatne oznake. Te niso povezane s proizvajalci pnevmatik ali konstruktorji avtomobilov, temveč s homologacijami pnevmatike, ki so ji bile dodeljene pred vstopom na tržišče, ali pa z dodatnimi zmogljivostmi pnevmatike. Običajno gre za zmogljivosti v smislu večje nosilnosti (oznake „XL“, „Reinforced“, „Extraload“) ali z vidika uporabe v težkih razmerah (oznaka „M + S“ – Mud & Snow (blato in sneg) ali simbol gore s tremi vrhovi in snežinkami). Te oznake najdete v indeksu nosilnosti.

 

Poleg tega je pnevmatika opremljena s homologacijo v skladu z Uredbo ECE30, ki potrjuje, da je pnevmatika odobrena za uporabo; poleg oznake „E“ je na pnevmatiki še številka države, ki je pnevmatiko homologirala (npr. 2 za Francijo). Na bočni steni pnevmatike je še ena številka, ki je povezana s homologacijo v skladu z Direktivo ECE 2001/43 o pnevmatikah. Običajno jo spremlja črka „S“ (angl. sound – zvok).

Od 1. oktobra 2009 je uporaba te direktive obvezna za vse nove prvič nameščene pnevmatike in nadomestne pnevmatike z debelino manj od 185 mm ter za pnevmatike za kombinirana vozila in kamione. Po 1. oktobru 2011 bo začela veljati tudi za vse druge vrste pnevmatik.

 

Pnevmatike: pomemben je pravi tlak!
+INFO
Ali ste vedeli, da iz pnevmatik samodejno uhaja zrak? Seveda gre le za nekaj tisočink bara in to uhajanje zraka pnevmatike ne poškoduje takoj. Pa vendar lahko zrak iz pnevmatik uhaja tudi zaradi temperaturnih nihanj (zlasti pri nižjih temperaturah) ali zaradi mikroperforacij, ki načnejo vaše pnevmatike (čeprav pnevmatika zaradi tega ne poči).

Ali ste vedeli, da iz pnevmatik samodejno uhaja zrak? Seveda gre le za nekaj tisočink bara in to uhajanje zraka pnevmatike ne poškoduje takoj. Pa vendar lahko zrak iz pnevmatik uhaja tudi zaradi temperaturnih nihanj (zlasti pri nižjih temperaturah) ali zaradi mikroperforacij, ki načnejo vaše pnevmatike (čeprav pnevmatika zaradi tega ne poči).

Zato priporočamo, da enkrat mesečno in pred daljšimi vožnjami preverjate tlak v pnevmatikah. Na bencinskih črpalkah (v mestih ali na avtocestah) so pogosto na voljo brezplačne avtomatske polnilne postaje za pnevmatike, na katerih lahko tudi preverite tlak in jih po potrebi malo napolnite z zrakom.  Pri tem ne pozabite preveriti tlak v rezervnem kolesu!

V pomoč vam bo tudi nalepka, na kateri je napisano, kolikšen mora biti tlak v vaših pnevmatikah (najdete jo na vratih voznikovega sedeža ali na notranji strani vrat rezervoarja za gorivo). Če te nalepke ne najdete, poglejte navodila, ki jih je proizvajalec priložil vašemu avtomobilu. Tlak v pnevmatikah se lahko tudi zviša, zlasti vzdolž zadnje osi, če je vaš avtomobil zelo naložen.

Tlak v pnevmatikah preverjajte, ko so hladne. Če so že ogrete, je priporočljivo, da je tlak v pnevmatikah za 0,3 bara višji od tlaka, ki ga priporoča proizvajalec vozila. Prav tako nikoli ne izpuščajte zraka iz pnevmatike, v kateri je tlak previsok, če je ta že ogreta: počakajte, da se ohladi, in šele nato uravnavajte tlak v njej.

 

Če so pnevmatike pravilno napolnjene, preprečite prehitro obrabo in poškodbe (zaradi nepravilne uporabe itd.). Prav tako boste lahko bolje upravljali vozilo. A pazite: tudi preveč napolnjena pnevmatika se hitreje obrabi. Nenazadnje lahko, če vzdržujete pravi tlak v pnevmatikah, zmanjšate tudi porabo goriva.

Polnjenje z dušikom:

Če pnevmatike namesto z zrakom polnite z dušikom, bo tlak v njih bolj stalen (ker je dušik bolj stabilen plin). Dušik bo iz vaših pnevmatik uhajal povprečno štirikrat počasneje.

Poleg tega boste pri vožnji s pnevmatikami, polnjenimi z dušikom, porabili tudi manj goriva (ker je tlak v pnevmatikah ustrezen). Vozilo se bo tudi bolje oprijelo vozišča, pa tudi počenih gum bo manj.

 

Pnevmatika na tehničnem pregledu
+INFO
Pnevmatike bistveno vplivajo na varnost vozila, zato jih pristojni na tehničnem pregledu pozorno preverijo.

Pnevmatika na tehničnem pregledu

 

Pnevmatike bistveno vplivajo na varnost vozila, zato jih pristojni na tehničnem pregledu pozorno preverijo. Tu je nekaj pomanjkljivosti, zaradi katerih tehničnega pregleda morda ne boste opravili:

o  Pnevmatike v slabem stanju

- poškodbe ali praske na robu ali na tekalni površini pnevmatike, skozi katere so vidne spodnje plasti pnevmatike ali ogrodje

- vidne deformacije, kot so izbokline ali odlepljena tekalna površina pnevmatike;

o   Vidna ali nepravilna obraba

-  globina profilov, manjša od 1,6 mm

-  neenakomerna obraba – tekalna površina pnevmatike je zlizana samo na nekaterih delih

-  različna obrabljenost pnevmatik na isti osi (več kot 5 mm razlike v debelini profila)

-  občasno podrsavanje pnevmatike ob karoseriji

o   Nečitljivost oznake in/ali znaki obrabe

-  odsotnost ali nečitljivost oznake na bočni steni pnevmatike, ki opredeljuje dimenzije in profil pnevmatike

-  odsotnost izboklin v profilu (indikator obrabe), ki razkrivajo stopnjo obrabe pnevmatike

o   Napačna namestitev

-  dimenzije pnevmatike, ki ne ustrezajo meram, ki jih predpisuje proizvajalec vozila

-  pnevmatiki različnih dimenzij na isti osi

-  pnevmatiki različnih profilov na isti osi; npr. ena zimska in ena letna pnevmatika itd

Ventil TPMS
+INFO
TPMS pomeni senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah (angl. Tire Pressure Monitor Sensor). Kratica sicer ni splošno znana, označuje pa, kot rečeno, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah.

TPMS pomeni senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah (angl. Tire Pressure Monitor Sensor). Kratica sicer ni splošno znana, označuje pa, kot rečeno, sistem nadzora tlaka v pnevmatikah.

 

Uporabnost

Ventil TPMS je koristen iz dveh razlogov.

 

Proizvajalci so izvedli več študij in ugotovili, da veliko voznikov uporablja pnevmatike, ki niso dovolj napolnjene z zrakom. To resno ogroža varnost vozila, saj mora biti tlak v pnevmatikah v skladu s predpisi proizvajalca, da bodo te zares opravljale vse svoje funkcije.

 

Poleg tega so sodobna vozila zasnovana tako, da voznik težje zazna, da je tlak v pnevmatikah bistveno nižji od priporočenega.

 

Tehnologija

Elektronski ventil se po namestitvi v ničemer ne razlikuje od običajnega. Najpomembnejša razlika se namreč zgodi v pnevmatiki.  Gre za miniaturni električni tokokrog, senzor tlaka in oddajnik.  Ta vse štiri pnevmatike povezuje s čitalcem v voznikovi kabini. Ker komunikacija poteka prek kodiranega digitalnega signala, je ne more zmotiti kak drug signal v drugem vozilu, opremljenem s tem sistemom.

Vsak ventil napaja litionska baterija, ki deluje približno 10 let.

 

Delovanje

Uporaba je povsem preprosta; sistem zgolj opozarja voznika, kadar so prisotne nepravilnosti, npr. kadar je pnevmatika premalo napolnjena ali kadar tlak v njej radikalno pade (npr. ko poči guma).  Tako mora voznik, ko prejme opozorilo, takoj prilagoditi vožnjo in predvsem napolniti ali popraviti pnevmatiko.

Proizvajalci avtomobilov danes ta sistem ponujajo serijsko ali kot dodatno opremo, mnogi prodajalci dodatne opreme pa ponujajo razne sisteme, ki jih je mogoče uporabiti v vseh modelih vozil.

 

Pomanjkljivosti

Sistemu očitajo predvsem, da je premalo natančen, žal pa tudi ni nobene zakonodaje, ki bi proizvajalce zavezovala, da ponujajo izdelke, ki ustrezajo strogim standardom v zvezi z merjenjem in prikazovanjem podatkov.

 

Prihodnost

Podobno kot sistem ABS pred nekaj leti bo tudi sistem nadzora tlaka v pnevmatikah postal del obvezne opreme vseh novih vozil, proizvedenih po 1. novembru 2011. Evropski parlament je ta ukrep sprejel z namenom, da se izboljša varnost v cestnem prometu in zmanjšajo emisije ogljikovega dioksida; če je namreč pnevmatika premalo napolnjena, vozilo porabi več goriva.

 

Fotografija: VW